Achterhoekse heuveltocht: 21 september 2019

• 16 september 2019

Op zaterdag 21 september fietsen we de laatste klassieker van dit seizoen, de ‘Achterhoekse heuveltocht’.

Om 07.00 uur vertrekken we uit Emmeloord, zodat we om 09.00 uur in ‘s-Heerenberg van start kunnen gaan.

Vanuit ‘s-Heerenberg fietsen we over de Peeskesberg via Doesburg en Dieren naar de Posbank. We steken vervolgens de Nederrijn over en fietsen over de dijk langs de Waal richting Nijmegen en Berg en Dal. Via de Zevenheuvelenweg vervolgen we de route naar Groesbeek en de Kartenspielerweg. Door het Duitse gedeelte van de Ooijpolder gaan we naar Emmerich, waar we de Rijn oversteken. De Eltenberg is de laatste hobbel die we nemen alvorens we terug keren naar ‘s-Heerenberg.

Dit jaar bestaat de mogelijkheid te kiezen uit twee afstanden, te weten:
● ± 120 km in een rustig tempo onder leiding van Ben
● ± 140 km in een pittiger tempo onder leiding van Jan

Als je mee wilt doen aan deze toertocht geef je dan uiterlijk woensdag 18 september op bij Ben of via info@fietsclubemmeloord.nl